Desangagement (Dezangajarea)

“Desangagement” a fost filmul meu din acest weekend. Incepuse,deja pe TVR, cand eu ma aflam la o ultima butonare, inainte de a intra la somn. Mi s-a parut ca o vad pe Juliette Binoche si am zis sa mai stau un pic sa ma conving ca e ea. M-a captivat rapid. A urmat, un film extrem de ciudat, sensibil, intrigant, in care o drama de familie ajunge sa se deruleze intr-o maniera stranie pe fundalulul unei alte drame, de o mai mare amploare: conflictul israelo-palestinian. Mai exact este vorba, strict de momentul evacuarii armate a unei colonii evreiesti din Fasia Gaza. Am inteles ulterior ca filmul face parte dintr-o trilogie a regizorului Amos Gitai. Numai cineva din interior, poate descrie atat de minunat aceasta lume atat de diferita de a noastra.
Mi-am reamintit ca anul trecut l-am citit pentru prima oara pe Amos Oz (“Cum sa lucuiesti un fanatic”), poate, cel mai important scriitor israelian. M-am indragostit de la prima lectura de stilul sau si de ideile lui. Imi promisesem sa-i citesc toate cartile pe care le voi gasi. De astazi ma ocup de ” Scene din viata campestra” si ma ocum de cautatul celorlalte doua filme din Trilogia Frontierelor a lui Gitai.

20130322-153238.jpg

20130322-153251.jpg

Leave a Reply

